Piackutató cégnél eltöltött 1 évem alatt volt alkalmam felismerni az adatfeldolgozás tökéletesíthető munkafázisait. Ennek ismeretében megalkottam egy programot, mely akkoriban kritikus munkafázisokat - melyek átlagosan
1-3 napot vettek igénybe - pár órára rövidített.
Később a programot újraírtam, új funkciókkal egészítettem ki, gyorsabbá és egyszerűbbé tettem.
Az alkalmazás elméletileg felmérések, piackutatások adatainak feldolgozására szolgál, azonban képes elemzéseket végezni pl. számlázóprogram adataiból, forgalmi nyilvántartásokból vagy egyéb adatbázisokból is, így a tervezettnél szélesebb körben használható.
Cég adatainak tüzetes elemzését időszakosan érdemes lehet megoldani vele, a rendszeres megfigyeléshez más megoldást nyújtunk.
Lehetővé teszi az adatok kategóriákba sorolását, illetve a kategóriák utólagos meghatározását. (Ehhez minden segítséget meg is ad.)
A feldolgozóprogram tökéletesen képes kezelni az olyan kérdéseket is, melyekre egy személy egyidejűleg több választ is adhat. Pl. egy olyan kérdésre, hogy milyen újságokat olvas, előfordulhat, hogy egy személy akár nyolc különböző napi, heti, havilapot nevez meg.
Nem okoz gondot a válaszok súlyozott értékelése, azaz a válaszadók fontosságát is figyelembe vehetjük a feldolgozás során. Hiszen egy ezerszer akkora mennyiséget vásárló személy véleményét lehet, hogy ezerszeresen szeretnénk figyelembe venni.
Tetszőleges súlyozás alkalmazható és az eredményben megjelennek a súlyozás nélküli és a súlyozott eredmények is, azaz a súlyozásból adódó különbségek rögtön észrevehetők.
Ám az eddigieknél egy jóval lényegesebb dolgot tartalmaz!
Az adatfeldolgozások során ha csak azt nézik, hogy hányan adtak ilyen, vagy olyan választ, azt viszont nem, hogy kik adtak bizonyos típusú válaszokat, akkor az adatok valójában félig nyersek maradnak, nincs bennük nemek, korok és egyéb összefüggések alapján számolt arány, megoszlás.
Optimális esetben azonban nemcsak ezeket a megoszlásokat, hanem az egyes válaszok közötti összefüggéseket is érdekes lehet megnézni.
Hogy ez szemléletesebb legyen, megtekintheti a működését.
A következőkben 100 válaszadó kitalált válaszait elemezzük.
1. Milyen nyilvántartóprogrammal rendelkezik?
2. Ön szerint mi a legfontosabb szempont egy nyilvántartóprogramnál?
3. Elégedett-e a rendszerével?
|
Ebből néhány lényeges dolog látszik, hogy a "cégre szabottság" rendkívül fontos tényező, összes többi együtt sem nyom annyit a latba, az ár pedig a legkevésbé lényeges.
De a lényeg csak most következik!
Ha ezeket kettesével "keresztezzük", azaz megnézzük, hogy az egyik kérdésre bizonyos választ adók mit válaszoltak a másik kérdésre, akkor már egyre érdekesebb összefüggéseket fedezhetünk fel.
összesen | Milyen programmal rendelkezik? | ||||
szabvány | egyéni | nincs neki | |||
52 | 38 | 10 | |||
Mi a leg- fontosabb? | cégre szabottság | 62 | 32 | 28 | 2 |
elemzés | 18 | 10 | 7 | 1 | |
visszakeresés | 14 | 8 | 3 | 3 | |
ár | 6 | 2 | - | 4 |
Furcsa módon a "cégre szabottságot" a szabványos programot használók is nagy számban említik. Tehát pont az fontos nekik, ami nem erőssége a szabványos programoknak.
Érdekes lenne megkérdezni, hogy elégedett-e a rendszerével, mert akkor kiderülne az is, hogy jól döntött-e, mikor a rendszerét kiválasztotta.
összesen | Milyen programmal rendelkezik? | ||||
szabvány | egyéni | nincs neki | |||
52 | 38 | 10 | |||
Elégedett-e a rendszerével? | teljesen | 48 | 16 | 31 | 1 |
nem igazán | 25 | 17 | 5 | 3 | |
egyáltalán nem | 23 | 19 | 2 | 2 | |
nem tudja | 5 | 1 | - | 4 |
Ilyen esetben már felfedezhető, hogy az egyéni rendszerrel jelentkezők elégedettebbek. Mindössze 2-en elégedetlenek, 5 en közepesen, minden más esetben teljesen elégedettek voltak.
Akár jó eséllyel rá is tapinthatnánk, hogy a cégre szabottság hiánya miatt lehetnek kevésbé elégedettek a szabványos programot használók, ők ugyanis többségükben elégedetlenek.
Tetszőleges bontások kérhetők a válaszokra, azaz a táblázat soraiba az egyik kérdés válaszai, oszlopába a másik kérdés válaszai alapján.
Ennek segítségével az összefüggések mellett az ellentmondások is feltárhatók.
Rögtön kiszúrható és kideríthető a hiba lehetséges forrása, programom megmondja, hogy pontosan ki volt ő, ki töltötte ki azt a kérdőívet, ki vitte fel az adatot.
Így utána lehet nézni, mi volt a háttérben: találomra kitöltött kérdőív, téves adatfelvitel, elírás, félreértés, megkérdezett személy ugratta a kérdezőbiztost, stb...
A program működése megtekinthető ezen a flash bemutatón keresztül: 2 MB, vagy letölthető zip.elve 1,4 MB
A program kipróbált, működik és hogy használatát még jobban megkönnyítsem, komplett szolgáltatásként is igénybe vehető tőlem az adatfeldolgozás.
Ha Ön úgy látja, hogy szüksége lehet erre a megoldásra, akkor a lenti elérhetőségek valamelyikén vegye fel velem a kapcsolatot.
Ajánlja ezt a weblapot ismerősének!
Várom jelentkezését!
Üdvözlettel:
Till Zoltán Tel: 06-70-411-4547 |